VAU MIKÄ VUOSI JA VOIHAN KORONA
Huikea matka yhdessä vuodessa
Vuosi pyörähti nopeasti itse opetellen ihan uutta toimialaa ja siihen lisänä heti alkuvuodesta Korona-häiriötilanteen tuomat haasteet sekä muutokset, jotka vaikuttivat eniten henkilöstömme työarkeen, mutta myös yrityksen toimintakulttuuriin. Samalla vietiin läpi jo alkuvuodesta aloitetut monenlaiset toimenpiteet yrityksen päivittämisessä uuteen aikakauteen – toimintojen digitalisointi, yritysilme tuotu 2020-luvulle, pesulan remontti, lisää toimitiloja, palkattu reilu 20 henkilöä lisää, uudenlainen siivousohjaajan toimi – muutamia siinä.
Meillä ei jääty ajatuksissamme ja teoissamme ”joko tai” -aikakauteen vaan hyppäsimme henkilöstömme kanssa suoraan ”sekä että” -toimintaan!
Vuosi 2020 näytti kaikessaan työyhteisömme voiman, joustavuuden sekä muutoksen sieto- tai paremminkin omaksumiskyvyn – sitä löytyy, aivan huikea kokemus. Niin Puhtaan Ilon sisäiset kuin ympäröivässä yhteiskunnassa tapahtuneet haasteelliset muutokset vaativat erityisesti henkilöstöltämme paljon, joka jo työnsä luonteen vuoksi joutui sopeutumaan muuttuviin olosuhteisiin ”lennosta”. Tämä huippuporukkamme sujahti niihin avoimesti ja myönteisesti uskomattomalla vauhdilla sekä positiivisella asenteella – ei meillä turhaan rummuteta Puhtaan Ilon pikkasen paremmasta asenteesta. Erityisesti hyvän mielen toi se, kuinka työkaveria tuetaan ja autetaan aina – puhtaasta ilosta.
Paljon on vuodessa saatu asioita kehitettyä ja nytkäytettyä eteenpäin!
Meillä on ollut suuri kehityksen ja muutosten vuosi monellakin tapaa. Jatkuvassa muutoksessa eläminen on varsin stressaavaa ja haastavaa, sillä kaikki me perusihmiset kaipaamme elämäämme pysyvyyden tuomaa turvallisuutta. Aina, kun tulee uusia tyyppejä mukaan, tulee väkisin uusia toimintatapojakin – on tullut entisen superosaajan rinnalle uusia yrittäjiä tekemään uutta Puhdasta Iloa sekä valtava määrä uusia siivoojia tekemään tulevaisuudessakin asiakkaidemme arjesta puhtaampaa ja parempaa., mutta niin vain nyt 31.12.2020 moni asia on jo normaalia arkea.
Näillä ja pikkasen paremmalla asenteella on hyvä siirtyä vuoteen 2021!
Vuosi 2021 on jo pitkällä, kun kaikki edellä mainitut asiat ovat napsahtaneet arjen rutiineiksi ja ne toimivat saumattomasti yhteen, mutta nyt jo uudenlainen arki sujuu mutkattomasti. Kehitystoimenpiteet toteutetaan tarkoituksella palasina ja vaiheittain, mutta kuitenkin suhteellisen nopeasti – kaikilla on aikaa tottua uusiin toimintatapoihin- ja malleihin, mutta samalla saadaan otettua ne osaksi helpottamaan kaikkien käytännön arkea.
Hyvinvoiva henkilöstö – tyytyväinen asiakas!
Vuonna 2020 aloiteltiin jo henkilöstön hyvinvoinnin parantamista ja siihen panostamista. Tämä tulee olemaan punainen lanka henkilöstöhallinnossa myös tulevana vuotena ja jatkumaan erilaisina toimenpiteinä ja samalla otetaan henkilöstö tämän asian kehittämiseen entistä laajemmin.
Voihan Korona!
Koronasta voisi voivotella ja jaaritella hamaan taivaan tappiin, mutta mielestäni aina pitää asioista yrittää kaivaa positiivisiakin puolia. Tästä häiriötilanteesta ei kyllä montaa löydy, mutta näyttäisi siltä, että alallemme sillä on ollut – ja ennen kaikkea siivoojien työlle – myönteinen arvostuksen noste. Juttelimme tällä viikolla henkilökunnan kanssa arvojamme uuteen asuun kirjoittaessamme tästä. Asiakkailta tulee kiitosta ja siivooja huomataan entistä herkemmin, ja ennen kaikkea heidän työnsä tulos. Puhtaus ja sen merkitys ihan tavallisessa arjessa on korostunut tai paremminkin loksahtanut oikealle paikalleen.
-Silja-